2025. Rok z kinem Azji Vol. 2 od lutego sięga po kinematografię na którą tak wielu czekało. Południowa Korea szturmem zdobyła świat filmu, muzyki i mody, w tempie o którym nikomu się nie śniło. Ale netflixowe hity i wyprzedane trasy k-popowych boysbandów poprzedziło ćwierćwiecze obecności koreańskich tytułów na festiwalach filmowych i wybitnego kina gatunkowego w światowych kinach. Wspólnie przyjrzyjmy się ostatnim dekadom tej historii sukcesu.
Służąca to już niemalże kultowy film Park Chan-wooka, twórcy m.in. trylogii zemsty (Pan Zemsta, Pani Zemsta i Oldboy) oraz Podejrzanej (2022). Film zdobył serca krytyków na Festiwalu w Cannes, gdzie w 2016 roku został wyróżiony nagrodą specjalną Vulcain de L'Artiste-Technicien, by następnie stać się najlepszym filmem nieanglojęzycznym według komisji BAFTA. Służąca podbiła serca widzów jako wyjątkowa opowieść o wyzwoleniu, pasji i homoerotycznym pożądaniu.
Korea, lata 30. XX wieku. Oszust z nizin społecznych postanawia podstępem rozkochać w sobie piękną Japonkę – dziedziczkę wielkiej fortuny – aby przejąć jej majątek. W tym celu umieszcza w jej najbliższym otoczeniu tytułową służącą – posłuszną sobie naciągaczkę, która ma zaskarbić względy milionerki i stać się jej zaufaną powiernicą. „Służąca” to opowieść o trójkącie miłosnym, pożądaniu, seksualnych fantazjach i wyrafinowanej zemście. Widziana z różnych perspektyw intryga z minuty na minutę diametralnie się zmienia, zmierzając ku przewrotnemu finałowi.