Piotruś Pan

  • Natasza Urbańska
  • Wojciech Dmochowski
  • Anna Frankowska
  • Mateusz Jakubiec
  • Amelia Szymczyk
  • Kultura
  • Rodzina
  • 15
  • (0)0 głosów

Musical „Piotruś Pan” miał swoją światową prapremierę 27 lutego 2000 roku na scenie Teatru Muzycznego Roma w Warszawie, gdzie gościł przez 3 sezony i obejrzało go 200 000 widzów.


A oto co na temat „Piotrusia Pana” napisał w programie autor libretta, legendarny Jeremi Przybora:

„Piotruś Pan” Jamesa M. Barrie’go należy do arcydzieł literatury wielo-, a co najmniej dwupokoleniowej. Jest przeznaczony zarówno dla dzieci, jak i dla rodziców. Przeznaczenie takie charakteryzuje zresztą wszystkie mądre, nazwijmy to, baśnie: „Alicje w krainie czarów”, „Kubusia Puchatka”, „Mary Poppins”[… ] Co jednak sprawiło, że z tej wielkiej dziecięcej literatury właśnie „Piotruś Pan” urzekł mnie szczególnie?... Chyba jednak nie sprawiła tego jedynie mądrość i niezwykłość opowieści o Piotrusiu. O napisaniu tego musicalu przesądziło to, co różni dzieło Barrie’go od innych dzieł tego gatunku. A różni je tak silnie zarysowany wątek miłosny, […] w postaci tak wysublimowanej i subtelnej, że chciałoby się rzec – wyrafinowanej, gdyby nie chodziło tu o miłość najczystszą i najpiękniejszą, bo – macierzyńską.”


„Premiera „Piotrusia Pana” Jeremiego Przybory i Janusza Stokłosy przygotowana przez Janusza Józefowicza w warszawskiej Romie zelektryzowała artystów i publiczność. Widzowie i krytycy uznali ją już następnego dnia za wydarzenie sezonu. …”

Jan Bończa – Szabłowski „Rzeczpospolita”, luty 2000r.


Dostępny i wysmakowany, bajeczny i głęboko życiowy musical „Piotruś Pan” jest nośnikiem niesłychanej, pozytywnej energii. W aktualnej ofercie kulturalnej łatwo dostrzec duży deficyt spektakli kierowanych zarówno do bardzo młodego odbiorcy jak i do całej rodziny. Chcemy zapełnić tą lukę oferując widzom spektakl na najwyższym artystycznym poziomie, który jednocześnie będzie przystępny i mądry. Odbiorcą musicalu będzie cała rodzina, od wnuka po babcię.

Twórcy:


Libretto i teksty piosenek – JEREMI PRZYBORA

Muzyka – JANUSZ STOKŁOSA

Inscenizacja, choreografia i reżyseria – JANUSZ JÓZEFOWICZ


Scenografia – ANDRZEJ WORON

Dźwięk – JAKUB NOWAKOWSKI

            Marcin Araźny

Światło – SŁAWOMIR ZWIERZYŃSKI

Wizualizacje – MATEUSZ BĘDZIŃSKI

Przygotowanie materiałów muzycznych – JAROSŁAW REGULSKI

Asystent reżysera i materiały filmowe – JAKUB JÓZEFOWICZ

Asystent reżysera i choreografa – BARBARA DESKA

Korepetycje wokalne – MARIOLA NAPIERALSKA

Inspicjent i szef sceny – ARTUR CZAJKOWSKI

Opieka nad dziećmi – KATARZYNA NOWATKIEWICZ


Obsada:

Wojciech Dmochowski - Pan Darling

Anna Frankowska – Pani Darling

Mateusz Jakubiec - Kapitan Hak

Natasza Urbańska/Magdalena Dąbkowska/Katarzyna Granecka - Dorosła Wendy

Amelia Szymczyk - Tygrysica z Lilią w Zębach

Mariusz Czajka - Sznaps

Radosław Maciński - Wódz Olbrzymia Panter Mniejsza

Franciszek Płatek - Piotruś Pan

Julia Kołodziejak/Marianna Kłos - Wendy

Helena Kijewska/Helena Zaciewska/Agata Wesołowska - Jane

Gabriel Ołtarzewski - Jaś

Massimiliano Peralta/Tadeusz Michoń - Miś

Filip Rutkowski/Waglowski Wiktor - Powtórka

Szymon Tokarski/Waglowski Juliusz - Ciutek

Oskar Berliński - Trąbal

Kajetan Kucharski - Rybol

Gustaw Michoń - Szpic

Haggy - Nana                  

 

Indianie/Piraci/Chór:

Katarzyna Granecka 

Mariola Napieralska

Magdalena Depczyk

Artur Chamski

Błażej Ciszek

Jerzy Grzechnik

Paweł Orłowski

Jarosław Janikowski

Andrzej Józefowicz

Daniel Pustelnik

Michał Rosiński

Inga Gołębiowska

Paulina Jaskółowska

Aleksandra Kosińska

Weronika Stańkowska

Patrycja Nowak

Pola Niemirska

Iga Ryś

Gabriela Ogonowska

Małgorzata Kowal


Czas trwania spektaklu - około 120 minut bez przerwy

Spektakl przeznaczony dla widzów powyżej 5 roku życia.

Uprzejmie prosimy o przybycie do teatru odpowiednio wcześniej. Spóźnieni Widzowie zostaną wpuszczeni na salę w dogodnym momencie spektaklu. Tak długo, jak będą dostępne miejsca brzegowe, Obsługa Widowni w takiej sytuacji nie gwarantuje miejsc z zakupionych biletów. Spóźniony Widz nie otrzymuje zwrotu pieniędzy za bilet, nie przysługuje Mu również jego wymiana.


Nie ponosimy odpowiedzialności za zmiany w programie ani za opisy sporządzone na podstawie informacji zebranych z ogólnodostępnych źródeł. Zalecamy, aby wszystkie warunki, ceny, program oraz szczegóły dotyczące przebiegu wydarzenia weryfikować bezpośrednio u organizatorów.