Cat Power Sings Dylan '66

  • Cat Power
  • Muzyka
  • Rock
  • 4
  • (0)0 głosów

Cat Power powraca do Polski! Chan Marshall wystąpi w krakowskim klubie klubie Studio na jedynym koncercie w naszym kraju, podczas którego zrekonstruuje legendarny set Boba Dylana z 1966 roku. Jak mówi sama artystka: „Dylan stworzył tak wiele piosenek, które pomogły milionom ludzi w rozwijaniu ich świadomości i spojrzeniu na świat”. Bilety na koncert Cat Power Sings Dylan '66 już w sprzedaży.

W listopadzie ubiegłego roku w Londynie Cat Power wystąpiła na scenie Royal Albert Hall, odtwarzając utwór po utworze jeden z najbardziej legendarnych i przełomowych koncertów na żywo w historii. Oryginalny występ, który miał miejsce w Manchester Free Trade Hall w maju 1966 roku (ale przez błędnie oznaczony bootleg znany jako "Koncert w Royal Albert Hall"), był momentem, w którym Bob Dylan przeszedł z akustycznego brzmienia na elektryczne w połowie koncertu. To wywołało niezadowolenie wśród publiczności złożonej z purystów folkowych i na zawsze zmieniło bieg historii rocka.

W swojej własnej interpretacji tego historycznego wieczoru artystka, znana także jako Chan Marshall, wypełniła każdy utwór mieszanką przekonania, gracji i wyczuwalnej troski, transponując anarchiczną napięcie oryginalnego koncertu na ciepłą i świetlistą radość. Zarejestrowany na albumie na żywo “Cat Power Sings Dylan: The 1966 Royal Albert Hall Concert”, występ Marshall nie tylko oddaje hołd wpływowi Dylana na historię, ale także nadaje nową energię jego najbardziej cenionym utworom.

Jako wyjątkowo utalentowana interpretatorka piosenek, Marshall ma na swoim koncie trzy cenione albumy z coverami (“The Covers Record” z 2000 r., “Jukebox” z 2008 r., “Covers” z 2022 r.). Artystka ma szczególną więź z muzyką Dylana. „Żadne inne utwory nie przemawiały do mnie i nie inspirowały mnie tak bardzo, jak jego piosenki, odkąd zaczęłam je słuchać w wieku pięciu lat” – mówi Marshall.

Podobnie jak na oryginalnym koncercie (i całej trasie Dylana z 1966 roku), Marshall utrzymała pierwszą część swojego setu w pełni akustyczną, a następnie przeszła na elektryczne brzmienie z pomocą pełnego zespołu: gitarzysty Arsuna Sorrenti, basisty Erika Paparozziego, multiinstrumentalistów Aarona Embry’ego (harmonijka, fortepian) i Jordana Summersa (organy, Wurlitzer) oraz perkusisty Josha Adamsa. „Wiedziałam, że reprezentując występ, który zmienił oblicze rocka na zawsze, muszę podejść do tego bardzo poważnie” – mówi. „Choć ‘poważnie’ to za małe słowo, aby opisać, jak głęboko się w to zaangażowałam”.

Przygotowując się do odtworzenia tego epokowego koncertu – 15-utworowego setu z takimi klasykami jak „It’s All Over Now, Baby Blue”, „Just Like Tom Thumb’s Blues”, „Just Like A Woman” i kilkoma utworami z albumu *Blonde on Blonde*, wydanego dzień wcześniej – Marshall celowo unikała ćwiczenia swoich partii wokalnych. „Od początku mojej kariery muzycznej miałam przesąd, żeby nie robić czegoś więcej niż raz, bo czuję, że dusza jest ściśle związana z momentem” – wyjaśnia.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zmiany w programie ani za opisy sporządzone na podstawie informacji zebranych z ogólnodostępnych źródeł. Zalecamy, aby wszystkie warunki, ceny, program oraz szczegóły dotyczące przebiegu wydarzenia weryfikować bezpośrednio u organizatorów.