#377 10 urodziny Pointless Geometry

  • Muzyka
  • Inne
  • 4
  • (0)0 głosów

Pointless Geometry to polskie niezależne wydawnictwo audiowizualne skupione wokół szerokorozumianej muzyki eksperymentalnej, elektronicznej, elektroakustycznej i czasem tanecznej. Label został założony w Warszawie w 2015 roku z inicjatywy Darka Pietraszewskiego, a od 2018 roku jest współtworzony przez Justynę Banaszczyk (FOQL). W 2020 roku wraz z Justyną i Darkiem znalazł swoje nowe miejsce w Łodzi, gdzie poszerzony o działania muzyczne i artystyczne w prowadzonej przez nich klubokawiarni Ignorantka, nadal funkcjonuje i rozwija się z jeszcze większym impetem.

https://pointless-geometry.bandcamp.com/

Wystąpią:

Dawno Temu & Hyper Matter (AV)

Miłosz Kędra (premiera albumu)

Gary Gwadera & Copy Corpo (AV)

Paweł Kulczyński

Dawno Temu (Agnieszka Bykowska) – artystka dźwiękowa i producentka wykonująca eksperymentalną muzykę dronową opartą na minimalistycznych, surowych partiach syntezatorów. W pracy z dźwiękiem interesuje ją relacja czasu i przestrzeni, struktura harmoniczna oraz poszukiwanie punktów wspólnych między tym co akustyczne i elektroniczne. W 2021 roku zadebiutowała albumem „Automatic Reply” (Jvdasz Iskariota Rec.). W kwietniu 2024 roku ukazał się jej drugi album „SACRALIA” (Pointless Geometry), który zyskał uznanie zarówno polskiej jak i zagranicznej krytyki muzycznej i prasy (m.in. Polifonia, BBC6, The Wire).

Hyper_Matter (Joanna Dyba) – postdyscyplinarna artystka i projektantka multimedialna zainteresowana zagadnieniami postrzegania przestrzeni, obiektów i znaczeń. Wykorzystuje szeroki wachlarz medium tworząc grafiki, rzeźby, instalacje, wideo i dźwięk. Eksploruje tematykę systemów, infrastruktur i hybrydycznej materialności, a w praktyce wizualnej ściśle sprzężonej z dźwiękiem skupia się na narracji wynikającej ze złożonych geometrycznych przekształceń, względności skali i teksturalnej różnorodności.

Jako duet audiowizualny, artystki zadebiutowały podczas festiwalu Signals2Noise w Berlinie (2024). Łącząc swoje języki ekspresji, wspólnie tworzą immersyjne, quasi liturgiczne, pełne skupienia doświadczenie, oparte na minimalizmie i wielopoziomowej syntezie.

Gary Gwadera to solowy projekt Piotra Gwadery, mistrza perkusji z Łodzi, pochodzącego z Kielc. Gwadera posiada unikalną umiejętność nadawania muzyce wyjątkowego i zaskakującego charakteru. Jest znany z udziału w projektach rockowych, punkowych, eksperymentalnych, jazzowych i swobodnej improwizacji. Od kilku lat jest również czołowym perkusistą polskiej tradycyjnej muzyki wiejskiej, gdzie słynie z biegłości w rytmach trójkowych na dżazie. Pasjonuje się starymi bębnami i talerzami oraz nagraniami na taśmach VHS i innych nośnikach magnetycznych.

Piotr Gwadera zdobył drugą nagrodę w Konkursie Muzyki Folkowej Polskiego Radia – Nowa Tradycja 2024 za „magnetyczną osobowość, muzyczną wyobraźnię i unikalne połączenie wpływów awangardowych i tradycyjnych”, a także Złote Gęśle dla najlepszego instrumentalisty za „wirtuozowskie podejście do rytmów mazurkowych na nietypowych (perkusyjnych) instrumentach”.

Copy Corpo (Darek Pietraszewski)

VJ, Tape Jockey, organizator koncertów, promotor muzyki niezależnej i kultury kasetowej. Współprowadzi audiowizualny label kasetowy Pointless Geometry oraz łódzką klubokawiarnię Ignorantka. Współzałożyciel pierwszego w Polsce radia społecznościowego Radio Kapitał. Grywa mało normatywne sety kasetowe z pogranicza plądrofonii, słuchowiska i mixtape’u, ale również klasyczne mixy, prezentujące współczesne wydawnictwa kasetowe.

Jako VJ Copy Corpo tworzy wizualizacje oparte na sprzężeniach zwrotnych analogowych mikserów video oraz materiałach pochodzących z kaset VHS. W swoich improwizowanych setach korzysta z estetyki analogowego glitchu i psychodelii opartych na strukturach kolorystycznych.

Jego ostatnią pracą jest wideo „Temple of Urania” stworzone we współpracy z muzyczką FOQL i animatorem Tomkiem Popakulem, które ukazało się w październiku 2021 r. na kasecie VHS w wydawnictwie Pointless Geometry. Premiera wideo oraz instalacji audio-wideo miała miejsce na festiwalu Sanatorium Dźwięku w Sokołowsku.

Paweł Kulczyński jest muzykiem i artystą dźwiękowym, który specjalizuje się w tworzeniu instalacji dźwiękowych, budowaniu instrumentów i pracy z nagraniami terenowymi. W swojej pracy wykorzystuje wielokanałową syntezę dźwięku, projekcję i strategie komponowania. Szczególnie interesuje się społecznymi i przestrzennymi kontekstami muzyki, fenomenologią audiosfery, akustyką, zdarzeniami losowymi i konceptualizmem. Ostatnio w jego kompozycjach pojawiały się motywy masowego wymierania i żałoby planetarnej. Występował na znanych festiwalach w Europie i za granicą, w tym na CTM Berlin, Unsound w Krakowie, Nowym Jorku, Toronto i Biszkeku, a także na Primavera Sound, a ostatnio na Gwangju Biennale.

Wstęp: 40 zł (ulgowy, poniżej 26 lat i powyżej 60) / 50 zł (normalny)

Koncert dofinansowany jest z budżetu Miasta Poznania i odbywa się w ramach cyklu koncertowego LASu w Pawilonie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zmiany w programie ani za opisy sporządzone na podstawie informacji zebranych z ogólnodostępnych źródeł. Zalecamy, aby wszystkie warunki, ceny, program oraz szczegóły dotyczące przebiegu wydarzenia weryfikować bezpośrednio u organizatorów.