2025. Rok z kinem Azji Vol. 2 od lutego sięga po kinematografię na którą tak wielu czekało. Południowa Korea szturmem zdobyła świat filmu, muzyki i mody, w tempie o którym nikomu się nie śniło. Ale netflixowe hity i wyprzedane trasy k-popowych boysbandów poprzedziło ćwierćwiecze obecności koreańskich tytułów na festiwalach filmowych i wybitnego kina gatunkowego w światowych kinach.
Podejrzana to jeden z najdoskonalszych przykładów kina neo-noir. Dzieło od uwielbianego przez widzów Kina Kosmos Park Chan-wooka opowiada na pozór oczywistą historię detektywa, który zakochuje się w tajemniczej wdowie podejrzanej o morderstwo. Złota Palma w Cannes jest jednak wystarczającym dowodem na nadzwyczajność intrygii, którą skrywa za sobą koreański film z 2022 roku.
On cierpi na bezsenność, ona wie, jak uśpić jego czujność. On jest żonaty, ona łatwo traci mężów. On nocami czuwa pod jej domem, ona lubi być obserwowana. On coraz mniej o niej wie, za to coraz więcej do niej czuje. Czy jest aż takim mięczakiem? Czy ona jest aż tak zła? „Podejrzana” brawurowo zaciera ślady i myli tropy: przyprawiający o dreszcze film noir niepostrzeżenie zamienia się miejscami z czarną komedią, przebiera za rasowy melodramat, wdaje w szpiegowskie porachunki. Jest widowiskowy i urzekający stylem, hipnotyzujący, a przy tym rozpisany na pełne humoru dialogi. Pulsuje jednocześnie energią i romantyzmem, dowodząc, że Park Chan-wook należy do światowej czołówki wirtuozów reżyserii.