MADAMA BUTTERFLY - FESTIWAL PUCCINIOWSKI

  • Joanna Woś
  • Dorota Wójcik
  • Agnieszka Makówka
  • Olga Maroszek
  • Aleksandra Borkiewicz-cłapińska
  • Dominik Sutowicz
  • Paweł Skałuba
  • Zenon Kowalski
  • łukasz Motkowicz
  • Dawid Kwieciński
  • Andrzej Kostrzewski
  • Przemysław Rezner
  • Rafał Pikała
  • Robert Ulatowski
  • Krzysztof Dyttus
  • Zbigniew Kuźnik
  • Andrzej Staniewski
  • Wiesław Rudnicki
  • Izabela Wesołowska
  • Jadwiga Wiktorowska-zając
  • Maria Stuczyńska
  • Irena Pietrzak
  • Dorota Woźniak
  • Kornelia Więcek
  • Tadeusz Kozłowski
  • Maria Balcerek
  • Kultura
  • Opera - ballet
  • Opera
  • Melodramat
  • Egzotyka
  • Japonia
  • Puccini
  • 44
  • (0)0 głosów

Madama Butterfly

Madama Butterfly to opera w trzech aktach autorstwa Giacomo Pucciniego, której libretto napisał Luigi Illica i Giuseppe Giacosa. Spektakl, prezentowany w języku włoskim z polskimi napisami, uchodzi za jedno z największych dzieł operowych, obok takich klasyków jak Tosca czy Cyganeria.

Historia

Mimo, że dzisiaj jest uznawana za arcydzieło, premiera Madamy Butterfly w La Scali zakończyła się fiaskiem. Publiczność przywitała duet miłosny z pierwszego aktu buczeniem, a scena, w której Cio-cio-san śpiewa o wijących gniazda rudzikach, wywołała taki śmiech, że przedstawienie niemal przerwano. Jednak dziś, to właśnie Madama Butterfly jest uważana za prawdziwy operowy melodramat, poruszający widzów na całym świecie.

Fabuła

Opowieść o zakochanej gejszy, oszukanej i porzuconej, która nie mogąc żyć bez honoru, wybiera honorową śmierć, jest pełna dramatycznej muzyki i poruszających arii głównej bohaterki. Pierwsze takty arii "Un bel di vedremo" wystarczą, aby słuchacze wybaczyli Pucciniemu wszystko, co może wydawać się papierowe w tej historii.

Klimat

Puccini intuicyjnie wiedział, że egzotyczny klimat Dalekiego Wschodu doskonale sprawdzi się na scenie. To właśnie ta egzotyka i niepowtarzalność przyciąga widzów, którzy chętnie oddają się urokowi japońskiej estetyki i dramatycznych losów bohaterów.

Wyróżnienia

Złota Maska dla Tadeusza Kozłowskiego za kierownictwo muzyczne opery Madama Butterfly oraz dla Marii Balcerek za przygotowanie kostiumów do spektaklu.

Obsada

  1. Madama Butterfly: Joanna Woś (05.02.2023), Dorota Wójcik (04.02.2023)
  2. Suzuki: Agnieszka Makówka (05.02.2023), Olga Maroszek (04.02.2023)
  3. Kate Pinkerton: Aleksandra Borkiewicz-Cłapińska (04.02.2023; 05.02.2023)
  4. F. B. Pinkerton: Dominik Sutowicz (05.02.2023), Paweł Skałuba (04.02.2023)
  5. Sharpless: Zenon Kowalski (04.02.2023), Łukasz Motkowicz (05.02.2023)
  6. Goro: Dawid Kwieciński (04.02.2023; 05.02.2023)
  7. II Principe Yamadori: Andrzej Kostrzewski (05.02.2023), Przemysław Rezner (04.02.2023)
  8. Lo Zio Bonzo: Rafał Pikała (04.02.2023; 05.02.2023)
  9. Commissario Imperiale: Robert Ulatowski (04.02.2023; 05.02.2023)
  10. L'Ufficiale del Registro: Krzysztof Dyttus (04.02.2023), Zbigniew Kuźnik (05.02.2023)
  11. Lo Zio Yakuside: Andrzej Staniewski (04.02.2023), Wiesław Rudnicki (05.02.2023)
  12. Matka Cio-cio-san: Izabela Wesołowska (04.02.2023), Jadwiga Wiktorowska-Zając (05.02.2023)
  13. Ciotka Cio-cio-san: Maria Stuczyńska (05.02.2023), Irena Pietrzak (04.02.2023)
  14. Kuzynka Cio-cio-san: Dorota Woźniak (04.02.2023; 05.02.2023)
  15. Dziecko Cio-cio-san: Kornelia Więcek (04.02.2023; 05.02.2023)

Zespoły

Chór, Balet i Orkiestra Teatru Wielkiego w Łodzi.

Dyrygent

Tadeusz Kozłowski (04.02.2023; 05.02.2023).

Nie ponosimy odpowiedzialności za zmiany w programie ani za opisy sporządzone na podstawie informacji zebranych z ogólnodostępnych źródeł. Zalecamy, aby wszystkie warunki, ceny, program oraz szczegóły dotyczące przebiegu wydarzenia weryfikować bezpośrednio u organizatorów.