Wykonawcy

Piotr Tarcholik – skrzypce

Sulamita Ślubowska – skrzypce

Kinga Tomaszewska – skrzypce

Anna Pacholczak – skrzypce

Beata Raszewska – altówka

Dawid Jadamus – altówka

Łukasz Frant – wiolonczela

Natalia Kurzac-Kotula – wiolonczela

Program

Eugène Ysaÿe

Sonata a-moll na dwoje skrzypiec, cz. I 

George Enescu

Oktet smyczkowy C-dur op. 7

Rzadko zdarza się okazja, żeby posłuchać oktetu. Ten typ zespołu z pogranicza muzyki kameralnej i orkiestrowej obejmujący osiem instrumentów miewał rozmaite składy i oparte na nich wzorce. Dla obsady czysto smyczkowej punkt odniesienia stanowi oktet napisany w 1825 roku przez szesnastoletniego zaledwie Feliksa Mendelssohna. Jego tropem poszedł w 1900 roku dziewiętnastoletni George Enescu, który już wówczas miał całkiem spory dorobek kompozytorski, rozpoczął bowiem tworzenie muzyki, kiedy tylko nauczył się nut – w wieku lat pięciu. Jak się okazało, wyrósł z niego największy kompozytor rumuński i jeden z najwybitniejszych skrzypków swojej epoki.

Napisany w 1900 roku Oktet C-dur to dzieło niezwykle aktualne na tle ówczesnych trendów – Enescu uchwycił w nim trudny moment przechodzenia romantyzmu w modernizm. Mimo podziału na cztery części jest w zasadzie nieprzerwaną całością o orkiestrowym rozmachu i gęstej ekspresji. Nie gorsze to od niejednej symfonii!

Adam Suprynowicz

REKLAMA – WIĘCEJ PONIŻEJ
Nie ponosimy odpowiedzialności za zmiany w programie ani za opisy sporządzone na podstawie informacji zebranych z ogólnodostępnych źródeł. Zalecamy, aby wszystkie warunki, ceny, program oraz szczegóły dotyczące przebiegu wydarzenia weryfikować bezpośrednio u organizatorów.
We use cookies and similar technologies on our website to enhance your experience and personalize content and ads. By continuing to use our website/app, you consent to the use of these technologies and the processing of your personal data for personalized and non-personalized advertising. By clicking 'Accept', you consent to the use of cookies and the processing of your data as described above.