Światowa premiera koncertowa projektu.
Intymny i osobisty obraz wspólnej drogi dwójki przyjaciół do połączenia pozornie niezwiązanych utworów, w którym wspólną nitką staje się refleksja, jaka płynie z trudnych doświadczeń, a muzyka i jej uniwersalność stają się narzędziem do ich przetworzenia.
Zapraszamy Państwa do doświadczenia, jak interpretacje mniej i bardziej znanych melodii stanowiące osobisty dziennik, tworzą swoisty gobelin dźwięków utkany z popularnych piosenek, pereł barokowego repertuaru i irańskich melodii.
Warsaw Sessions zostały sfilmowane w maju 2024 roku w historycznych Salach Redutowych Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie. Jest to intymny dialog muzyczny dwojga przyjaciół: Camerona Shahbazi (kontratenora nagrodzonego m. in. prestiżową Opus Klassik) i Sophii Muñoz (pianistki współpracującej m. in. z Metropolitan Opera) , udokumentowany przez reżyserkę Jules Sadowski. Warsaw Sessions narodziły się podczas jednej z wieczornych prób. Marzeniem kontratenora Camerona i Sophii było wprowadzenie szerszej publiczności w swój własny świat nocnych sesji-spotkań przepełnionych głębią i szczerością.
Muzyka jest w większości przearanżowana, częściowo przez samych Shahbazi’ego i Muñoz, przeplatana różnymi stylami kulturowymi, różnymi gatunkami i uczuciami. W założeniu Warsaw Sessions składają hołd czerpaniu z historii, jednocześnie tworzą niepowtarzalne chwile, łącząc tradycje z całego świata. Świadczą o przekonaniu, że słuchanie się nawzajem z pokorą, uczenie się od siebie z otwartym umysłem, z szacunkiem i z miłością jest nie tylko możliwe, ale i konieczne.
Oprócz prezentacji swoich własnych aranżacji, artyści włączyli do programu również utwory innych, bliskich im kompozytorów i aranżerów, jak m. in. C. W. Gluck, Phillip Glass, James Blake, Claudio Monteverdi, Fazil Say, Jon Batiste.
To prestiżowe wydarzenie jest równocześnie światową premierą koncertową tego wyjątkowego projektu.
Program:
Christoph W. Gluck – Che puro ciel z opery Orfeusz i Eurydyka
Phillip Glass – Orphée’s Room z Orphée Suite na fortepian
Claudio Monteverdi – Adagiati, Poppea… Oblivion soave z opery Koronacja Poppei
Henry Purcell – Music for a While (oryginalny wstęp i aranżacja: Golfam Khayam, przearanżowane przez S. Muñoz / C. Shahbazi)
Ewan MacColl – The First Time Ever I Saw Your Face (arr. Roberta Flack, arr. James Blake)
Traditional - Black is the Colour of My True Love’s Hair (arr. S. Muñoz, C. Shahbazi)
Louis Armstrong – What a Wonderful World (arr. Jon Batiste)
Fazil Say – Black Earth
George F. Haendel – Son Stanco … Deggio Morire, O Stelle z opery Siroe, re di Persia
Joaquin Rodrigo – Nani nani
Googoosh – Dar Emtedad-e Shab (arr. S. Muñoz)
Hayedeh – Bavar Kon (arr. S. Muñoz)
Shanehayat (arr. S. Muñoz)
Gogoosh – Lalaee (arr. S. Muñoz)
Wykonawcy:
Cameron Shahbazi kontratenor
Sophia Muñoz fortepian
Organizator:
Fundacja Nowa Miodowa i ZPSM Nr 1 w Warszawie
Patronat medialny:
Zwierciadło
Więcej informacji na www.nowamiodowa.pl