Wskrzeszenie Performensu: Pierwszy Rozdział Trylogii CADELA FORÇA
Znajdujemy się w przestrzeni, gdzie teraźniejszość styka się z przeszłością bez żadnego ostrzeżenia. Jest to podróż w głąb tajemnicy zbyt trudnej do nazwania, tajemnicy wspomnienia zbyt niepełnego, by je w pełni przyswoić. Czy to otchłań między upadkiem a śmiercią? O czym śni śpiące ciało? Jak przetrwać rozdźwięk między pamięcią a snem, wyobraźnią a rzeczywistością? Co dzieje się z tymi wszystkimi informacjami?
A co z tymi, którzy przetrwają?
Pierwszy rozdział trylogii "CADELA FORÇA" autorstwa brazylijskiej reżyserki i autorki Caroliny Bianchi przełamuje warstwy tymczasowości, przechodząc przez kolejne warstwy kobiecych ciał. Inspiracją dla tego dzieła była informacja o gwałcie i śmierci pewnej artystki, która w swoim performansie opowiadała o wierze w ludzką dobroć. Bianchi, poruszona tą tragedią, zaczęła tkać gobelin historii, których wspólnym motywem jest gwałt i zabójstwo kobiet. Razem z kolektywem Cara de Cavalo, artystka rzuca się w przepaść, wskakuje do dziury na środku pustyni, nurkuje do szklanki z pigułką gwałtu – schodzi do piekła.
Carolina Bianchi
Carolina Bianchi to brazylijska twórczyni teatralna, autorka i performerka, która od 2020 roku mieszka i tworzy w Amsterdamie. W jej pracach teoria i praktyka są nierozerwalnie złączone, a stałym elementem jest współpraca z licznymi obsadami i różnymi aspektami chóralności.
Jej twórczość wyłania się z kryzysu, aby eksplorować zagadnienia związane z płcią, przemocą seksualną i historią sztuki. Łączy różnorodne odniesienia do literatury, kina i malarstwa, wypełniając je muzycznymi miksami i nieustanną konfrontacją ze wszystkim, co wydaje się absolutną prawdą.
Bianchi jest liderką kolektywu Cara de Cavalo z São Paulo. Wspólnie stworzyli spektakle takie jak: Trilogia Cadela Força (2022/25), O Tremor Magnífico (2020) i LOBO.