Jeden song

  • Miet Warlop
  • Kultura
  • Teatr
  • Dramat
  • Tragedia
  • Tragedia-dramat
  • 57
  • (0)0 głosów

ONE SONG - Histoire(s) du Théâtre IV

Miet Warlop w niezwykły sposób prezentuje swoją teatralną biografię, harmonijnie łącząc teraźniejszość, przeszłość i przyszłość. Spektakl ONE SONG - Histoire(s) du Théâtre IV to wyjątkowe uniwersum Warlop, w którym trwa hipnotyzujący rytuał pożegnania, życia i śmierci, nadziei i zmartwychwstania. Wspólnie śpiewany tekst, przedstawione obrazy i przedmioty, a także oddech i pot wykonawców, stają się wyrazem naszej kondycji ludzkiej. Ktoś nieustannie przekracza granice, przeciwstawia się upływowi czasu i wyraża głęboką ludzką potrzebę: moment, w którym możemy przekroczyć nasze myślące ciało.

ONE SONG to koprodukcja NTGent i Miet Warlop / Irene Wool, która ma zarówno artystyczne, jak i osobiste znaczenie dla Warlop. W refleksji nad teatrem jako formą sztuki rozpoznajemy elementy jej poprzednich dzieł:

  1. Ghost Writer and the Broken Hand Break (2018): rytualny koncert z choreograficznym motywem.
  2. Fruits of Labor (2016): spektakl, który miał służyć jako „środek przeciwbólowy dla świata”, zaproszenie do wspólnego oddychania, które ma dokonać egzorcyzmu na naszych lękach i demonach.
  3. Sportband / Afgetrainde Klanken (2005): wysiłek fizyczny jako metafora, requiem i hołd dla jej zmarłego brata Jaspera.

W ONE SONG Warlop, poprzez metaforę zawodów sportowych i koncertu, oraz przy udziale komentatora i cheerleaderki, zaprasza nas do tworzenia wspólnoty i wzajemnego podnoszenia się na duchu. Dzięki temu to, co tymczasowe, staje się uniwersalne, a to, co osobiste, staje się wspólne. Taki jest właśnie podtekst ONE SONG: jedna piosenka może nadać sens całemu społeczeństwu; odnaleźć jedność w różnorodności.

Spektakl ONE SONG powstał na zaproszenie belgijskiego teatru miejskiego NTGent w ramach cyklu Histoire(s) du Théâtre. Poprzednie części stworzyli Milo Rau, Faustin Linyekul i Angélica Liddell.

Miet Warlop (1978) to belgijska artystka wizualna, urodzona w Torhout. Mieszka i pracuje w Gandawie, Brukseli i Berlinie. Otrzymała magistra sztuk wizualnych na Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych w Gandawie. W latach 2006-2007 była jedną z sześciu artystek działających w ramach projektu DE BANK w centrum artystycznym CAMPO w Gandawie, gdzie pracowała nad serią Propositions, zatytułowaną również Grote Hoop/Berg (Wielka hałda/góra). Podczas tournée z Propositions, Warlop stworzyła nową pracę Springville, grającą z oczekiwaniami widza, z charakterystyczną bliską relacją między scenografią, kostiumami, rekwizytami i postaciami.

Jako artystka stowarzyszona z Beursschouwburg Brussels, Warlop zainicjowała drugą edycję multidyscyplinarnego projektu Alligator. Jej prace zostały po raz pierwszy przedstawione w HAU Hebbel am Ufer w 2012 roku, podczas ponownego otwarcia pod kierownictwem artystycznym Annemie Vanackere. Wystawiała również na Baltic Triennale of International Art-Vilnius, w Lisson Gallery w Londynie, w BOZAR Centre for Fine Arts w Brukseli, w KIOSK Gallery w Gandawie oraz w Blue Project Foundation w Barcelonie. Brała udział w Berliner Theatertreffen w ramach Stückemarkt w 2014 roku; w tym samym roku Warlop założyła własną firmę produkcyjną, Miet Warlop / Irene Wool.


Nie ponosimy odpowiedzialności za zmiany w programie ani za opisy sporządzone na podstawie informacji zebranych z ogólnodostępnych źródeł. Zalecamy, aby wszystkie warunki, ceny, program oraz szczegóły dotyczące przebiegu wydarzenia weryfikować bezpośrednio u organizatorów.